CC4 T&I: Adoptie van technologie

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3, 4

Technologie valt niet meer weg te denken uit onze samenleving. E-health, domotica, robotica en andere technologische ondersteuning spelen dan ook binnen de gezondheidszorg en social work een steeds belangrijkere rol. Daarom is er in de toekomst meer behoefte aan professionals met een innovatieve mindset en een oog voor technologie.  Wat zijn actuele technologische trends in zorg en welzijn? Welke rol kunnen technologische innovaties spelen voor de hulpvraag van uw cliënt? Welke aspecten kunnen de adoptie en acceptatie van deze toepassingen bevorderen ofwel belemmeren? Deze en andere vragen staan centraal in de module CC4, die in het teken staat van de adoptie en acceptatie van technologie door de individuele gebruiker. De student gaat aan de hand van een zelfgekozen casus uit de beroepspraktijk verkennen hoe technologie op innovatieve wijze toegepast kan worden ten behoefte van zijn/haar cliënt.

Competenties

• AMM.HCSW.C2 Professioneel werken
  • AMM.HCSW.C3 Regievoeren en professionaliseren
  • AMM.HCSW.C4 Innoveren en veranderen

Leerdoelen

Na afronding van deze module is de student een stap dichterbij om zorg- en welzijnsprofessional van de toekomst te worden. Als zorg- en welzijnsprofessional van de toekomst neemt de student een voortrekkersrol binnen zijn/haar eigen beroepsgroep en gaat hij/zij collega’s inspireren, stimuleren en ondersteunen bij de ontwikkeling en implementatie van technologische innovaties ten behoeve van de cliënt.

Werkvorm

Code Naam