Innovatie

  • Code

    L.15979

  • Studiebelastingsuren

    168

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    1, 2, 3, 4

Theorie onderwijs waarin het uitvoeren van innovatieve projecten wordt behandeld. Aan bod komt het schrijven van een innovatieprojectplan en het uitvoeren hiervan. In werkgroepen worden studenten begeleid bij het maken van een innovatieprojectplan en het uitvoeren van deze innovatie. Studenten worden geacht dit in de eigen werksetting uit te voeren.

Competenties

  • AGZ.MMS.C7: Beroep innoveren
  • AGZ.MMS.C8: Managen van innovatieprocessen

Leerdoelen

De master:

·         geeft presentaties met betrekking tot het beroepsmatig handelen, waarbij integratie van vernieuwende (wetenschappelijke) inzichten, theorieën, concepten, maatschappelijke ontwikkelingen, ethische vraagstukken en onderzoeksresultaten plaatsvindt uit aangrenzende vakgebieden;

·         draagt kennis en vaardigheden over vanuit eigen therapeutische expertise, met als doel dat anderen hun gedrag aanpassen;

·         levert een bijdrage aan de ontwikkeling van nieuwe procedures en oplossingsstrategieën bij de analyse en interventie van gezondheidsproblemen;

·         verzamelt systematisch en evalueert gegevens van de eigen beroepsuitoefening over de resultaten van therapeutische interventies;

·         vertaalt resultaten en implementeert conclusies uit de gegevens van eigen beroepsuitoefening naar het therapeutisch handelen;

·         speelt in op de (vaak snelle) ontwikkeling binnen de geneeskunde en sportfysio-/manueeltherapie.

De master:

  • heeft oog voor de strategische positie van nieuwe (maatschappelijke) ontwikkelingen;
  • vertaalt nieuwe (maatschappelijke) ontwikkelingen naar innovatieplannen;
  • communiceert en confronteert afdelingen en collega’s met nieuwe ontwikkelingen binnen het vakgebied;
  • initieert en geeft leiding aan innovatieve projecten; de master toont hierbij goed inzicht in veranderingsprocessen en werkt projectmatig en resultaatgericht.

Werkvorm