Circulaire Economie Adviesrapport

Competenties

• SFIB HBO competenties

Leerdoelen

De student kan de praktijksituatie en de mogelijkheden van de opdrachtgever om te bewegen naar circulariteit systematisch ontleden, onderzoeken en vervolgens verbanden leggen tussen de beschikbare gegevens.

De student kan de praktijksituatie en de mogelijkheden van de opdrachtgever om te bewegen naar circulariteit in een breder kader plaatsen en verbanden leggen met de andere opdrachten van de medestudenten alsmede de tijdens de lessen aangeleverde voorbeeldcases van bedrijven.

De student kan nieuwe werkwijzen en oorspronkelijke oplossingen bedenken voor de vraag vanuit de opdrachtgever en waar mogelijk binnen de kaders gesteld door de praktijkomgeving.

De student kan klantgericht opereren door de wensen en behoeften van de opdrachtgever te onderzoeken en in dit perspectief te denken en te handelen bij het vormen van een advies voor de ontwikkeling van een circulair businessmodel.

De student kan zich inzetten om samen met een (of meer) medestudenten de adviesopdracht naar behoren uit te voeren en zo bij te dragen aan een gezamenlijk doel.

De student kan tijdens het contact en de samenwerking met de opdrachtgever belangrijke boodschappen oppikken en aandacht en ruimte geven aan gesprekspartners, waaronder de opdrachtgever en eventuele medewerkers aldaar als medestudent(en) waarmee de opdracht wordt uitgevoerd.

De student kan de verschillende mogelijkheden van de opdrachtgever om te bewegen naar circulariteit tegen elkaar afwegen en op basis daarvan tot realistische beoordelingen van deze mogelijkheden komen en keuzes maken voor de volgens hem/haar beste route naar een circulair businessmodel.

De student gebruikt de tijdens de colleges aangereikte stappen en tools om te komen tot nieuwe en originele ideeën en zet deze vervolgens om in minstens drie heldere voorstellen om de producten en/of diensten van de opdrachtgever meer circulair te maken.

Werkvorm