Retailomgeving 2 - Concurrentieanalyse & benchmarken

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3

Tijdens deze module ga je kennis maken met het concurrentieveld van een Retailer. In duo's ga je aan de slag voor een opdrachtgever. Je gaat je verdiepen in de theorie en de praktijk als het gaat om goed concurrentieonderzoek, positionering, benchmarken, NPS-score en best-practices. Dit doe je door praktijkgericht onderzoek, denk hierbij aan desk en fieldresearch.

Competenties

• AD ORM Kerntaak 1

Leerdoelen

1.a. Verbinding kunnen leggen tussen datgene wat er in je omgeving gebeurt en de (e-)businessdoelstelling van de eigen organisatie

1.a.1. Opstellen van een gestructureerde manier voor het verzameleijk van primaire en/of secundaire data m.b.t. de voor de eigen organisatie relevante externe omgeving vanuit de (e)businessdoelstellingen van de eigen organisatie.

1.a.2. Verzamelen van primaire en/of secundaire date m.b.t. de voor de eigen organisatie relevante externe omgeving.

1.a.3. Analyseren, interpreteren en presenteren (inzichten opstellen) van de verkregen data vanuit de voor de eigen organisatie relevante externe omgeving in relatie tot de (e)businessdoelstellingen van de eigen organisatie.

1.a.4. Concluderen en aanbevelen welke inzichten mogelijk bijdragen aan het behalen van de E-businessdoelstellingen.

1.a.5. Verkrijgen en beheren van de materiële, niet materiële en digitale hulpmiddelen die nodig zijn om ideeën in handelen om te zetten.

1.a.6. Kennis en hulpmiddelen combineren om waardevolle effecten te bereiken.

Werkvorm