(E-)Business 4 - Data Driven

  • Code

    L.29315

  • Studiebelastingsuren

    140

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    4

Meer dan ooit bepalen consumenten bij wie, hoe en wanneer ze overgaan tot de aankoop van een product of dienst. De keuzemogelijkheden die ze daarbij zowel offline als online hebben, is enorm en dat dwingt retailers tot heroriëntatie op hun verdienmodellen, marketing- en verkoopstrategieën. Om als retailer succesvol te kunnen zijn, is het van wezenlijk van belang om te weten wie je klanten zijn, waar hun behoeftes liggen en waarom zij bepaalde aankopen al dan niet doen. Om dat te kunnen bepalen is vooral inzicht nodig in het oriëntatie- en aankoopproces van (potentiële) klanten en dat kan worden verkregen op basis van goede klantdata. De grote hoeveelheden klantdata die offline en online worden verzameld, bieden retailers tegenwoordig ongekende kansen om nog beter in te spelen op klantbehoeftes. In de module (E)-Business 4 – Data driven maak je kennis met de mogelijkheden die deze data zou kunnen bieden.

Competenties

  • AD ORM Kerntaak 1

Leerdoelen

1.a. Verbinding kunnen leggen tussen datgene wat er in je omgeving gebeurt en de (e-)businessdoelstelling van de eigen organisatie. Opstellen van onderbouwde en concrete initiatieven (oplossingsrichtingen) die bijdragen aan het bereiken van de (e-) businessdoelstellingen.
1.b. Opstellen van onderbouwde en concrete initiatieven (oplossingsrichtingen) die bijdragen aan het bereiken van de (e-) businessdoelstellingen. 1.b.1. Organiseert en verantwoordt het proces dat ten grondslag ligt om te komen van de inzichten tot onderbouwde en concrete initiatieven (oplossingsrichtingen) die bijdragen aan het bereiken van de (e-)businessdoelstellingen.
1.b.2. Genereert op systematische wijze diverse geaggregeerde onderbouwde en concrete initiatieven (oplossingsrichtingen) die bijdragen aan het bereiken van de (e-)businessdoelstellingen.
1.b.3. Bepaalt en verantwoordt criteria voor het maken van een keuze waarbij hij rekening houdt met de haalbaarheid en passendheid. 
1.b.4. Toetst de oplossingsrichtingen a.d.h.v. de opgestelde criteria.
1.b.5. Kiest en onderbouwt de keuze van een oplossingsrichting en onderbouwt hoe deze bijdraagt aan de (e)businessdoelstellingen.
1.c. Opstellen en uitvoeren van plannen waarbij er wordt omgegaan met onzekerheid, ambiguïteit en risico.
1.c.5. Meten of de uitvoer van de acties het gewenste effect heeft behaald door het verzamelen, analyseren en rapporteren van data

Werkvorm