Customer Journey 3 - Shopper Marketing

  • Code

    L.29313

  • Studiebelastingsuren

    140

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    3

In deze module gaan we inzoomen op de fysieke business van de customer journey, waarbij we met name kijken naar de aankoopfase in de customer jouney op de fysieke winkelvloer.  Je gaat kennis maken met de verschillende vormen van shopper marketing en leert op welke wijze je de consument een optimale beleving op de fysieke winkelvoer kan bieden. Je gaat herkennen wat gastvrijheid is en begrijpt de verandering van ‘place-to-buy’ naar ‘place-to-be’. Je leert welke zintuigelijke stimuli en technologie er kunnen worden ingezet om de klant langer in de fysieke winkel te laten blijven of vaker naar de fysieke winkel te laten komen. Tijdens deze module ga je zien, ervaren maar ook zeker zelf doen! Tijdens deze module ga ja individueel op onderzoek uit om te snappen welke keuzes een professional maakt die verantwoordelijk is voor de winkelvloeroptimalisatie. Daarnaast ga de opgehaalde inzichten doorvertalen naar concrete initiatieven die bijdragen aan de doelstelling van de Retailer. Je gaat als groep een experiment vormgeven, uitvoeren en meten op de winkelvloer van IKEA Hengelo. 

Competenties

  • AD ORM Kerntaak 1

Leerdoelen

1.a. Verbinding kunnen leggen tussen datgene wat er in je omgeving gebeurt en de (e-)businessdoelstelling van de eigen organisatie

Opstellen van onderbouwde en concrete initiatieven (oplossingsrichtingen) die bijdragen aan het bereiken van de (e-) businessdoelstellingen

1.a.2 Verzamelen van primaire en/of secundaire data m.b.t. de voor de eigen organisatie relevante klantgroepen omgeving.
1.a.3 Analyseren, interpreteren en presenteren (inzichten opstellen) van de verkregen data vanuit de voor de eigen organisatie relevante interne omgeving in relatie tot de (e)businessdoelstellingen van de eigen organisatie.

1.b. Opstellen van onderbouwde en concrete initiatieven (oplossingsrichtingen) die bijdragen aan het bereiken van de (e-) businessdoelstellingen

1.b.7 Met anderen samenwerken om ideeën te ontwikkelen en deze in de praktijk te brengen.
1.b.8 De gevolgen van waardecreërende ideeën beoordelen, evenals het effect van handelingen van ondernemers op de doelgemeenschap, de markt, de maatschappij en het milieu.

1.c. Opstellen en uitvoeren van plannen waarbij er wordt omgegaan met onzekerheid, ambiguïteit en risico

1.c.1 Werkt uit hoe de (sub)doelstellingen kunnen worden gerealiseerd in een plan
1.c.2 Geeft aan wat de concrete organisatorische en financiële consequenties zijn bij implementatie
1.c.3 Selecteren en toepassen van de juiste instrumenten en/of technische vaardigheden (zie BoKS) om het plan tot uitvoer te brengen
1.c.4 Uitvoeren van activiteiten die bijdragen aan het creëren, leveren of behouden van toegevoegde waarde aan de gewenste doelgroep binnen de geformuleerde (e)businessdoelstellingen.

Werkvorm