• Code

    L.28718

  • Studiebelastingsuren

    140

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    1, 2

Tijdens het eerste jaar van je opleiding heb je kennis gemaakt met de verschillende aspecten van de e-commerce- en Retailbranche. Je hebt inzicht gekregen in (shopper)marketing, de winkeloperatie, de datastromen en de financiële huishouding van Retailer. Je hebt inzicht gekregen in de customer journey en je hebt voor opdrachtgevers gewerkt aan een verbetering van de customer journey. Daarnaast heb je gekeken naar de ontwikkelingen in de markt en naar het concurrentieveld. Al deze kennis en inzichten ga je gebruiken in de module Global Retail. Je gaat in deze module kijken wat mogelijke internationale invloeden zijn op de markt en het consumentengedrag. Daarnaast ga je in de praktijk te zien welke trends en ontwikkelingen er nu op het gebied van e-commerce en Retail zijn en hoe deze wereld aan het veranderen is. Vervolgens ga je ook zien welke drivers invloed kunnen gaan hebben op de toekomst van deze markt. Je gaat internationale best-practices zoeken, bekijken en beoordelen. De inzichten die je hebt opgedaan koppel je aan je eigen (stage)bedrijf en persoonlijke toekomst. Verder leer je in deze module op professionele wijze communiceren in de Engelse taal, zowel schriftelijk als mondeling.

Competenties

  • AD ORM Kerntaak 1

Leerdoelen

Kerntaak 1: De Retailmedewerker vertaalt kansen en ideeën vanuit maatschappelijke behoeften en technologische ontwikkelingen binnen het regionale werkveld waarin hij actief is in concrete voorstellen en acties om de (e-) businessdoelstellingen te behalen en zorgt voor de uitvoering van de activiteiten voor de eigen Retailorganisatie waarbij te allen tijden de klant centraal staat . Kerntaak 2: De Retail medewerker ontwikkelt continu de eigen professionaliteit en soft skills ten behoeve van de beroepscontext.

Werkvorm

Code Naam
CN Consultatie
WC Werkcollege
XC Excursie
T.54499 Global Retail