(E-)Business 2 - Operations

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

2

De student maakt kennis met de complexiteit van de dagelijkse Retail en e-commerce praktijk. De student ervaart de invloed van de winkeloperatie op het bedrijfsresultaat en hoe je het verschil kunt maken op de winkelvloer met je concurrentie. De student leert de instrumenten kennen om de kritische prestatie-indicatoren te beïnvloeden. En bovenal merkt de student dat Retail mensenwerk is. Middels het analyseren en interpreteren van de verkregen data kan de student diverse onderbouwde en concrete initiatieven presenteren.

Competenties

• AD ORM Kerntaak 1

Leerdoelen

1.b.1. Organiseert en verantwoordt het proces dat ten grondslag ligt om te komen van de inzichten tot onderbouwde en concrete initiatieven (oplossingsrichtingen) die bijdragen aan het bereiken van de (e-)businessdoelstellingen.
1.b.2. Genereert diverse onderbouwde en concrete initiatieven (oplossingsrichtingen) die bijdragen aan het bereiken van de (e-) businessdoelstellingen. 1.b.6 Beslissingen nemen als het resultaat van die beslissing onzeker is, als de beschikbare informatie onvolledig of onduidelijk is of als er een risico bestaat op onbedoelde resultaten.
1.b.8 De gevolgen van waarde creërende ideeën beoordelen, evenals het effect van handelingen van ondernemers op de doelgemeenschap, de markt, de maatschappij en het milieu.
1.c.2. Geeft aan wat de concrete organisatorische, financiële en juridische consequenties zijn bij implementatie.

Werkvorm