• Code

T.51654

• Aantal ECTS credits

5

De TBK-professional verzamelt relevante informatie voor de voor TBK meest relevante aspecten op fi-nancieel gebied en geeft op basis daarvan financieel advies aan de organisatie.

Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

1. Je stelt op basis van de aanwezige kostensoorten de kostenstructuur en break-even analyse van jouw bedrijf op en geeft op basis van het verschil tussen het breakeven punt en de huidige situatie een beargumenteerd advies om veiligheidsmarge met 10% te verhogen.
  2. Je stelt de kostenverbijzondering voor jouw bedrijf op, berekent op basis daarvan een kostprijs voor een bepaald product en geeft op basis van een vergelijking met de verkoopprijs een advies voor aanpassing van de verkoopprijs voor de organisatie.
  3. Je stelt een begroting/financiƫle paragraaf voor jouw verbeterproject op en geeft op basis daarvan een advies voor uitvoeren of niet uitvoeren van dit project.
  4. Je stelt een masterbudget voor jouw bedrijf op en analyseert de verschillen tussen een voor- en nacalculatorisch budget en geeft op basis daarvan een advies voor aanpassing van hoeveelheden en/of prijzen van gebruikte productiefactoren.