Inleiding Psychologie

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

1

De module biedt basiskennis op het gebied van de psychologie. Verschillende belangrijke onderwerpen en theorieën binnen de wetenschappelijke psychologie komen aan de orde. De module biedt een complete inleiding in de psychologie en stelt de student in staat om  dit brede vakgebied vanuit verschillende invalshoeken te bekijken en nieuwe ontwikkelingen kritisch te volgen. Enkele thema's zijn: biopsychologie, sensatie en perceptie, geheugen, persoonlijkheid, emotie en motivatie, stoornissen en therapie.

Competenties

• AMA.TP AC10: Brede professionalisering
  • AMA.TP AC2: Probleemgericht werken
  • AMA.TP AC3: Methodisch en reflectief denken en handelen
  • AMA.TP AC5: Kritisch denken (= onderdeel van onderzoekend vermogen)

Leerdoelen

De student doet  brede kennis van de belangrijkste stromingen en theorieën in de psychologie op. De student beschikt over basiskennis over de belangrijke psychologische basisthema's zoals biopsychologie, sentatie en perceptie, geheugen, persoonlijkheid, emotie en motivatie, stoornissen en therapie. De student kan deze kennis ook toepassen met behulp van (praktijk)voorbeelden.

Werkvorm