Studieloopbaanbegeleiding 2e jaar

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

1, 2, 3, 4

Bij slb gaat de student als aankomend professional reflecteren op de kennis en vaardigheden die in alle vakken wordt opgedaan. De student neemt hierbij een open, reflectieve houding aan en gaat adhv een reflectiemodel terugblikken en geeft hierbij sterktes en zwakten aan. Tijdens de slb lessen (1 per kwartiel) wordt thema gewijs gewerkt om studenten de kans te geven persoonlijk en professioneel te groeien. Dit thema is gerelateerd aan de onderwijsinhoud van het kwartiel. Naast een groepsles zal er door studenten in PPO (Persoonlijke en Professionele Ontwikkeling) groepen worden gewerkt (1 bijeenkomst per kwartiel) en gaan zij zelfstandig, onder begeleiding van de slb'er, de thema's uitdiepen. Studenten zijn in het tweede jaar binnen slb, naast studievoortgangsontwikkeling, met name ook bezig op het gebied van loopbaanontwikkeling en professionele ontwikkeling.

Competenties

• AMA.TP AC10: Brede professionalisering

Leerdoelen

In kwartiel 1: de intercultureel werkende professional: bewustwording van culturele sensitiviteit en kennis van intercultureel handelen. Ter voorbereiding op international week. In kwartiel 2: de ondernemende professional, gerelateerd aan het vak de ond prof. Thema specifiek over profileren en netwerken (waarbij ook het stagebureau workshop arbeidsmarktbenadering organiseert. In kwartiel 3: de ethisch werkende professional, deels gelinkt aan het onderdeel projectmatig werken, waar studenten in de praktijk werken. Thema over ethische dilemma's, ethisch handelen. In kwartiel 4: de reflectieve professional. Student blikt terug op tweede studiejaar en vooruit op vervolg van de studie.

Werkvorm