Cognitieve en Neuropsychologie: symposium

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

4

In deze module worden de cognitieve functies van de hersenen behandeld, wat deze zijn, hoe je deze kunt meten en waar ze gelokaliseerd zijn. Ook wordt er besproken wat er gebeurt als deze aangetast zijn, wat de gevolgen voor het functioneren kunnen zijn en welke trainingen gegeven kunnen worden. Deze inhoud wordt gekoppeld aan cases, zowel uit het dagelijks leven als uit de klinische praktijk, waarbij kritisch en creatief denken voorop staan.

Competenties

• AMA.TP AC1: Creatief handelen in complexe situaties
  • AMA.TP AC2: Probleemgericht werken
  • AMA.TP AC5: Kritisch denken (= onderdeel van onderzoekend vermogen)
  • AMA.TP AC9: ICT-geletterdheid

Leerdoelen

De student kan een probleemanalyse uitvoeren bij een dagelijks probleem, waarbij de verschillende (cognitieve) functiedomeinen als uitgangspunt worden genomen. De student kan neuropsychologische kennis en inzichten toepassen op een casus waarin sprake is van een hersenaandoening of functionele problemen. Je kunt een advies geven voor behandeling, gebaseerd op of rekening houdend met principes van de positieve psychologie.

Werkvorm