- Code
L.24193
- Studiebelastingsuren
140
- Taal
nl-NL
- Kwartiel van uitvoering
2, 4
Competenties
- AMA.TP BC2: Diagnostisch Onderzoek (DO)
- AMA.TP BC1: Professionele Gespreksvoering en Training (PGT)
Leerdoelen
Module-indicator 1: Je inventariseert door middel van een intake/anamnesegesprek bij een ‘proefpersoon’ met bijvoorbeeld A&G/GGZ problematiek een hulpvraag, mogelijkheden, probleemgebieden en eventuele transdiagnostische factoren aan de hand van een krachtgerichte methodiek (bijvoorbeeld Krachtwerk (Wolf, 2017)), zodat je een psychodiagnostisch onderzoek kunt inrichten.
Module-indicator 2: Je formuleert aan de hand van de intake-informatie diagnostische onderzoeksvraagstellingen en -hypothesen en stelt een psychologisch onderzoeksplan op zodat je een ‘SWOT-analyse’ kunt maken van je proefpersoon. Je houdt hierbij tevens rekening met transdiagnostische factoren.
Module-indicator 3: Je schrijft een psychodiagnostisch onderzoeksrapport waarin de onderzoeksresultaten en gespreksinformatie beschreven en geïntegreerd worden en waarin conclusies beschreven en onderbouwd worden.
Module-indicator 4: Je stelt op basis van de resultaten uit een psychodiagnostisch onderzoek en de bevindingen naar aanleiding van de mondelinge terugkoppeling een interventieplan op, zodat de cliënt op weg geholpen kan worden naar participatie en/of terugkeer in de maatschappij/werk/school/alledaags leven.
Module-indicator 5: Je schrijft een cliëntcasus die is gebaseerd op en wordt ondersteund door middel van theorie en literatuur. Je speelt deze cliëntcasus uit in een cliëntsimulatie.
Module-indicator 6: Je schrijft een reflectieverslag waarin je reflecteert op jouw eigen ontwikkelproces gedurende module. Hierbij reflecteer je ook op de interculturele verschillen (in de breedste zin van het woord) die (mogelijk) hebben gespeeld binnen het traject en hoe deze het diagnostisch traject en de uitkomsten daarvan kunnen hebben beïnvloed.
Werkvorm
Code | Naam |
---|---|
WC | Werkcollege |
T.50276 | Diagnostisch onderzoek en interventie |