Projectonderwijs 1

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3

Deze module is gericht op het systematisch en gestructureerd onderzoeken van een vraag, behoefte, probleem, ontwikkeling of trend in het beroepsveld van de TP’er. In nauw overleg met een opdrachtgever wordt gezocht naar relevante en effectieve oplossingen. Dit resulteert vervolgens in een beroepsproduct. Verder is deze module er op gericht op het oriënteren op één van de hoofdstromen.

Tijdens het eerste deel van het project ligt de nadruk op de oriëntatie op het thema (of thema’s) van het project. De opleiding is tijdens deze fase de interne opdrachtgever. Onderdeel van het eerste deel is ook het contact leggen met een externe opdrachtgever. Tijdens het tweede deel zal een beroepsproduct worden ontwikkeld volgens een bepaalde ontwerpcyclus.                                                                                                 H

et beroeps- en werkveld van de TP’er is voortdurend in beweging. Dit vereist dat de TP’er zicht heeft op huidige en toekomstige ontwikkelingen en weet hoe en welke professionele bijdrage hij kan leveren op het gebied van beoordeling, verandering en beïnvloeding van gedrag. De TP’er werkt in de meeste organisaties in teamverband samen al, dan niet multidisciplinair. Het is daarom van belang dat de student in een relatief lange periode participeert in een project. Deze module kent drie varianten die zijn gerelateerd aan de hoofdstromen (Gezondheidspsychologie, Presteren & Leren, Gedrag & Technologie). De thema’s zijn verschillend maar de opzet, organisatie en toetsing van de modules zijn vrijwel identiek.

Competenties

• AMA.TP AC11: Proactief en ondernemend handelen
  • AMA.TP AC2: Probleemgericht werken
  • AMA.TP AC3: Methodisch en reflectief denken en handelen