Science, Technology, Engineering and Mathematics 2 (STEM2)

  • Code

    L.22827

  • Studiebelastingsuren

    140

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    1, 2

STEM is gericht rop het kunnen oplossen van problemen m.b.v. kennis uit de wetenschap en het inzetten van technologie. STEM staat voor Science, Technology, Engineering, Mathematics. Vrij vertaald is dit Wetenschap, Technologie, Programmeren en Wiskunde. Vorig jaar heeft de student bij STEM kennis gemaakt  met ‘Computational Thinking’ (CT); een denkwijze die hem in staat stelt dagelijkse problemen/vraagstukken op zo'n manier op te delen dat een computer ze begrijpt. Deze denkwijze draagt bij aan het gestructureerd aanpakken van een probleem binnen het TP-werkveld en in de communicatie hierover met andere (technische) professionals. In deze module gaan we aan de slag om deze vaardigheden uit te breiden. Deze CT-vaardigheden ontwikkelt de student het snelst als hij zelf ook gaat programmeren. Daarom gaat hij zelf ook weer programmeren in Python, zodat hij naast zijn CT-vaardigheden ook zijn programmeervaardigheden kan verbeteren. Het onderwerp van deze programmeeropdracht is een big data-analyse door middel van patroonherkenning

Competenties

  • AMA.TP BC3: Science
  • Technology
  • Engineering & Mathematics (STEM)

Leerdoelen

Kennis:
• kennis van ‘computational thinking’
• kennis van programmeren

Vaardigheid:
• basisvaardigheden in programmeren
• basisvaardigheden in datamining

Houding:
• het vermogen problemen op een gestructureerde manier (via de methode van ‘computational thinking’) benaderen
• een kritische en creatieve houding bij de keuzes die gemaakt moeten worden bij het ontwikkelen van de vragenlijst
• een proactieve houding

Werkvorm