Re-integratie: meedoen = winnen

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

2

Mee kunnen doen op de arbeidsmarkt is één van de belangrijke factoren die bijdraagt aan zingeving en erbij horen in onze maatschappij. Mensen raken om uiteenlopende redenen soms uitgerangeerd, geparkeerd, op achterstand wat betreft hun participatie en hebben hulp nodig bij het (opnieuw) aanhaken en innemen van hun plek in arbeid. Jij wilt met professionele instrumenten deze mensen onderzoeken, adviseren en coachen zodat ze optimaal gebruik kunnen maken van hun eigen mogelijkheden/talenten en een optimale match kunnen maken met een positie op de arbeidsmarkt.
Het kiezen van passende diagnostische instrumenten, stellen van concrete en haalbare doelen in afstemming met de cliënt, verkrijgen van commitment van cliënt en relevante andere partijen (werkgever/UWV/sociale kaart) en functioneren binnen de uitdaging van beperkte middelen (tijd en geld) vraagt om een goed voorbereidde professional. Je leert schakelen op meerdere niveaus, resultaatgericht werken, omgaan met deadlines en vooral effectieve verbindingen aangaan met alle relevante partijen in het belangenveld.

Competenties

• AMA.TP BC2: Preventie & Training

Leerdoelen

Je analyseert de factoren die van invloed zijn op de mate van participatie (deelname aan arbeid) van een cliënt en kan op basis van de uitkomsten van (diagnostisch) onderzoek van cliënt een begeleidingstraject ontwerpen en uitvoeren naar (opnieuw) deelnemen aan arbeid in hetzelfde, ander of nieuw werk. Je houdt daarbij rekening met de context waarbinnen participatie moet plaatsvinden (wetgeving, belanghebbende partijen, cultuur, financiën).

Werkvorm