Vaardigheidslessen communicatie

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

1

Wat is een onderneming? Wat komt er allemaal kijken bij het starten van een onderneming? Wat is het doel en bestaansrecht van de organisatie (strategie, verdienmodel) en hoe organiseer je dat (juridische vorm van de onderneming, financiering (activa aantrekken en financieren), investeringen, registreren van transacties (boekhouding)). Zowel de interne kant van organiseren als de oriƫntatie op de omgeving komen in dit kwartiel aan de orde.

Competenties

• SFIB AC1: Administratieve dienstverlening
  • SFIB AC2: Fiscale dienstverlening
  • SFIB AC8 Communicatief
  • SFIB HBO competenties

Taalbewustzijn en taalgeweten: het belang van verzorgd taalgebruik herkennen
Student kan een indicatie geven van zijn / haar (beroepsgerichte) taalvaardigheid en persoonlijk ontwikkeldoelen formuleren. Student kan het belang van taalvaardigheid voor studie en beroep beschrijven. Student kan zijn eigen houding ten aanzien van taal benoemen (taalgeweten).

Pitch
Student kan een korte persoonlijke presentatie [pitch] houden, waarin hij / zij zich als startende ondernemer aan potentiƫle ondernemers presenteert en wel met het oog op een investering.

Schrijfvaardigheid
Student kan vanuit een tekstdoel heldere en goed gestructureerde tekst schrijven, vanuit zijn positie als startend ondernemer,  in een taal die gepast is voor de beroepsgroep en de doelgroep.

Werkvorm

Code Naam