Professioneel Ontwikkelingsplan

  • Code

    L.29743

  • Studiebelastingsuren

    140

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    1, 2, 3

Dit moduul staat in het teken van het inzicht krijgen het werkveld en in de eigen ontwikkeling. Hoe ziet het werkveld eruit en wat wordt er gevraagd van een FM-professional? In hoeverre sluit het profiel van de student aan bij het gevraagde profiel en wat kan de student ontwikkelen om beter aan te sluiten op het werkveld. Deze vragen staan centraal in dit moduul. De oriĆ«ntatie op het werkveld vindt plaats onder regie van de student zelf. Deze kan kiezen hoe diens orientatie plaatsvind waarbij gekozen kan worden uit meeloopdagen, congressen, workshops maar ook bijvoorbeeld trainingen van het studiesuccescentrum. Er is een centrale rol weggelegd voor de thuisgroepen en de begeleiding door de studiecoach. 

De student start in kwartiel 1 met een analyse en het opstellen van een plan. In kwartiel 2 vind een voortgangsgesprek plaats en in kwartiel 3 een eindgesprek. In dit eindgesprek reflecteert de student op de eigen ontwikkeling en op de toekomstige bijdrage aan trends en ontwikkelingen van het werkveld.
 

Competenties

  • HBS 12. Vrije competentie

Leerdoelen

Student krijgt inzicht in de praktijk van het werkveld, door het meelopen met professionals en woont bijeenkomsten, workshops of congressen bij. Ook trainingen kunnen onderdeel uitmaken van de oriĆ«ntatie evenals substantieel werk voor de studievereniging. 

Student is in staat naar zichzelf en de eigen ontwikkeling te kijken, sterke punten te benoemen evenals ontwikkelpunten. Student laat tevens zien actief aan de slag te zijn geweest met deze eigen ontwikkeling.

Werkvorm