Duurzaam FM

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

4

Dit moduul staat in het teken van het inzicht krijgen in een gebouw en de installaties in een gebouw en hoe een organisatie de impact hiervan op de aarde kan verkleinen. Studenten voeren een scan uit om een indruk te krijgen van de duurzame performance van het gebouw en de gebruikers. Vervolgens voeren ze onderzoek uit om maatregelen te onderzoeken om de duurzaamheid te verbeteren. Dit mondt uit in een advies dat gegeven wordt in de vorm van een filmpje van max 15 minuten dan ondersteund wordt met een infographic.

Competenties

• HBS 12. Vrije competentie

Leerdoelen

Inzicht krijgen in de aspecten die de duurzaamheid van een gebouw en de installaties bepalen.

Onderzoek doen naar duurzamere alternatieven en deze aan de hand van een multicriteria analyse kunnen afwegen. Vervolgens kunnen studenten advies opstellen om de performance te verbeteren.

Het kort en bondig presenteren van de bevindingen door middel van een filmpje. Het opstellen van een infographic om kort en bondig informatie over te brengen.

Werkvorm

Code Naam