IDS-Wonderland

  • Code

    L.24471

  • Studiebelastingsuren

    840

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    1, 2

In Wonderland staat het begrip ‘verbeelding’ centraal, het vermogen om vanuit verschillende oogpunten een visuele uiting op te roepen. De lessen van Wonderland zijn opgebouwd uit de vijf basiselementen vorm, ruimte, kleur, licht en materiaal die gestapeld zullen worden aangeboden, zodat de lesstof als steeds rijker en complexer wordt ervaren. Vanzelfsprekend is hierbij dat dit gepaard gaat met een grote dosis nieuwsgierigheid.

Competenties

  • IDS 1: Creëren
  • IDS 2: Reflecteren
  • IDS 3: Ontplooien
  • IDS 5: Communiceren
  • IDS 6: Omgevings-bewustzijn
  • IDS 8: Onderzoeken

Leerdoelen

Aan het einde van de onderwijseenheid kan / heeft de student:  
1. Creëren: Ontwikkelen van een authentiek product, voor opdrachtgevers en gebruikers, vanuit een ontwerpvraag. 
2. Reflecteren: Analyseren van producten en processen, om deze bij te stellen en ervan te leren.
3. Ontplooien: Ontwikkelen van jezelf als professional, om bij te dragen aan beroep en maatschappij.
5. Communiceren: Interacteren rond producten en processen met betrokkenen.
6. Omgevingsbewustzijn: Verbanden leggen tussen (eigen) producten en ontwikkelingen in beroep en maatschappij.
7. Samenwerken: Bijdragen aan gezamenlijke resultaten rond producten of processen.
8. Onderzoeken: Verantwoorden van keuzes rond producten of processen.

Werkvorm