IDS-Human & Machine

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

1, 2

Semester 3 Human & Machine werkt vanuit behoeften én beleving van opdrachtgevers of gebruikers. Human & Machine draait om ontwerpen, vanuit de wisselwerking met uiteenlopende technologie. Technologie is hier zowel onderdeel van het ontwerpproces als het product (het ontwerp). Technologie beïnvloedt de beleving van een ruimte of ontwerp en daarmee het menselijke aspect. Human & Machine werkt met twee ontwerpopdrachten:1) Styling: het vormgeven van een evenement;2) Ontwerp: een interieur in een zorg-, horeca of kantooromgeving. Verschillende soorten technologieën vormen de rode draad in ontwerpproducten. Belangrijk zijn onderzoekstechnieken, bouwkundige achtergrondkennis, interieur- en kunstgeschiedenis en (technische) presentatie-en communicatievaardigheden.

Competenties

• IDS 1: Creëren
  • IDS 2: Reflecteren
  • IDS 3: Ontplooien
  • IDS 4: Organiseren
  • IDS 5: Communiceren
  • IDS 6: Omgevings-bewustzijn
  • IDS 7: Samenwerken
  • IDS 8: Onderzoeken

Aan het einde van de onderwijseenheid kan / heeft de student:
1. Creëren: Ontwikkelen van een authentiek product, voor opdrachtgevers en gebruikers, vanuit een ontwerpvraag.
2. Reflecteren: Analyseren van producten en processen, om deze bij te stellen en ervan te leren.
3. Ontplooien: Ontwikkelen van jezelf als professional, om bij te dragen aan beroep en maatschappij.
4. Organiseren: Zorgdragen voor een professionele werksituatie.
5. Communiceren: Interacteren rond producten en processen met betrokkenen.
6. Omgevingsbewustzijn: Verbanden leggen tussen (eigen) producten en ontwikkelingen in beroep en maatschappij.
7. Samenwerken: Bijdragen aan gezamenlijke resultaten rond producten of processen.
8. Onderzoeken: Verantwoorden van keuzes rond producten of processen.

Werkvorm