IDS-Interior Design Proof

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

1, 2, 3, 4

Semester 8 Interior Design Proof draait om het afstuderen. Studenten werken samen in thematische peergroups, waarin zij met name het analytische gedeelte van hun individuele opdrachten oppakken. Dit semester is de ‘meesterproef’ waarbij de student zelfstandig en op professioneel niveau laat zien een ontwerpopdracht van aantoonbaar voldoende complexiteit te beheersen. Dit betekent werken aan een -zelfgekozen- opgave met een reële en praktijkgerichte aanpak, inclusief het onderzoekend ontwerpen in dialoog met een relevante opdrachtgever, gebruikers en adviseurs vanuit het werkveld. Alle aspecten vanuit het IDEO-model -human, technology en business- komen hierbij aan de orde. Binnen een maximale cross-over van deze aspecten bereikt de student een innovatief, functioneel en realiseerbaar resultaat.

Competenties

• IDS 1: Creëren
  • IDS 2: Reflecteren
  • IDS 3: Ontplooien
  • IDS 5: Communiceren
  • IDS 6: Omgevings-bewustzijn
  • IDS 8: Onderzoeken

Aan het einde van de onderwijseenheid kan / heeft de student:
1. Creëren: Ontwikkelen van een authentiek product, voor opdrachtgevers en gebruikers, vanuit een ontwerpvraag.
2. Reflecteren: Analyseren van producten en processen, om deze bij te stellen en ervan te leren.
3. Ontplooien: Ontwikkelen van jezelf als professional, om bij te dragen aan beroep en maatschappij.
5. Communiceren: Interacteren rond producten en processen met betrokkenen.
6. Omgevingsbewustzijn: Verbanden leggen tussen (eigen) producten en ontwikkelingen in beroep en maatschappij.
8. Onderzoeken: Verantwoorden van keuzes rond producten of processen.

Werkvorm