IDS-Space & Material

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3, 4

Opdracht Herbestemming: Een bestaand gebouw krijgt een nieuwe functie, binnen de sector: kantoor, horeca of zorg. De student leert aan de hand van deze opdracht het proces van de ontwerpopgave toepassen op basisniveau. De student leert ontwerpen vanuit een eigen visie op de opgave.

Om creativiteit te stimuleren is de leeromgeving een permanente confrontatie met externe factoren als: hoorcolleges over invloedrijke architecten/ontwerpers, excursies, bedrijfsbezoek etc.

Kernbegrippen: ontwerpen, gebouwanalyse, pve, doelgroep, concept, schetsen, maquette, experimenteren, materialen

Competenties

• IDS 1: Creëren
  • IDS 2: Reflecteren
  • IDS 3: Ontplooien
  • IDS 4: Organiseren
  • IDS 5: Communiceren
  • IDS 6: Omgevings-bewustzijn
  • IDS 8: Onderzoeken

Leerdoelen

Aan het einde van de onderwijseenheid kan / heeft de student:
1. Creëren: Ontwikkelen van een authentiek product, voor opdrachtgevers en gebruikers, vanuit een ontwerpvraag.
2. Reflecteren: Analyseren van producten en processen, om deze bij te stellen en ervan te leren.
3. Ontplooien: Ontwikkelen van jezelf als professional, om bij te dragen aan beroep en maatschappij.
4. Organiseren: Zorgdragen voor een professionele werksituatie.
5. Communiceren: Interacteren rond producten en processen met betrokkenen.
6. Omgevingsbewustzijn: Verbanden leggen tussen (eigen) producten en ontwikkelingen in beroep en maatschappij.
8. Onderzoeken: Verantwoorden van keuzes rond producten of processen.

Werkvorm