IDS-Interior Design Studio

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

1, 2, 3, 4

Interior Design Studio is het living lab voor actuele ontwerpopgaven. Een dynamisch semester waar problemen en vragen uit de samenleving uitgewerkt worden tot concrete ontwerpen, disciplines elkaar ontmoeten en kennis delen centraal staat. Het draait bij Interior Design Studio om ontdekken door experimenteren en vanuit een brede aanpak tot oplossingen komen. Dat betekent samen een inspirerende werkplek creëren voor nieuwe ideeën, onderzoek doen en plannen maken en samen met opdrachtgevers, gebruikers, studenten, studiomentoren, docenten en experts werken aan complexe opdrachten.

Competenties

• IDS 1: Creëren
  • IDS 2: Reflecteren
  • IDS 3: Ontplooien
  • IDS 4: Organiseren
  • IDS 5: Communiceren
  • IDS 6: Omgevings-bewustzijn
  • IDS 7: Samenwerken
  • IDS 8: Onderzoeken

Leerdoelen

Aan het einde van de onderwijseenheid kan / heeft de student:

1. Creëren: Ontwikkelen van een authentiek product, voor opdrachtgevers en gebruikers, vanuit een ontwerpvraag.
2. Reflecteren: Analyseren van producten en processen, om deze bij te stellen en ervan te leren.
3. Ontplooien: Ontwikkelen van jezelf als professional, om bij te dragen aan beroep en maatschappij.
4. Organiseren: Zorgdragen voor een professionele werksituatie.
5. Communiceren: Interacteren rond producten en processen met betrokkenen.
6. Omgevingsbewustzijn: Verbanden leggen tussen (eigen) producten en ontwikkelingen in beroep en maatschappij.
7. Samenwerken: Bijdragen aan gezamenlijke resultaten rond producten of processen.
8. Onderzoeken: Verantwoorden van keuzes rond producten of processen.

Werkvorm