1 Organisatie

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3, 4

De leerlijn ‘ontwikkelen en herinrichten van de organisatie’ richt zich op de inrichting van de school of team als een professionele organisatie. In de leerlijn leert de student de eigen school of het eigen team vanuit verschillende perspectieven te beschouwen en te analyseren om op basis daarvan te komen tot een herontwerp. De leerlijn omvat 5 ECTS en wordt aangeboden in het tweede semester van leerjaar 1.

Competenties

• APO Competentie Master Educational Leadership Opbrengstgericht
  • APO Competentie Master Educational Leadership Reflectief en cyclisch
  • APO Competentie Master Educational Leadership Integraal

Leerdoelen

De student:

• kan de organisatiecultuur, de organisatiestructuur en het onderwijskundig leiderschap ‘diagnosticeren’ met behulp van modellen, theorie en de beroepsproducten vanuit de leerlijnen visie en onderwijs;
  • kan een herontwerp voor de organisatie maken waarin rekening gehouden wordt met interne en externe ontwikkelingen;
  • kan het herontwerp van de organisatie presenteren en onderbouwen op basis van de gedane analyse en met behulp van relevante modellen en theorie.

Werkvorm

Code Naam