Virtual reality game, militairen lopen in een stad in de winter

Ariënsplein, Enschede

Immersieve technologieën veranderen de manier waarop we onze realiteit waarnemen. Daarom organiseren het Saxion XR Lab en de opleiding Creative Media & Game Technologies op 2 juni de eerste editie van het Reality Check Festival.

Met behulp van sprekers en door middel van portfoliochecks willen we onderwerpen als XR, gaming, storytelling, computer graphics en gametechnologieën verkennen. Het evenement wil professionals, studenten en enthousiastelingen die zich bezighouden met het creëren van nieuwe realiteiten inspireren en verbinden.

Sprekersprogramma

Tijdens het festival zullen we een interessant scala aan sprekers hosten over verschillende onderwerpen, zoals VFX & virtuele productie, art & visuele storytelling, XR voor storytelling & training en engines & development. Enkele van onze sprekers zijn:

• Thomas Winkley van Unity. Hij zal uitleggen hoe Unity wordt gebruikt in het sociale domein.
  • Sam Watts van Make Real. Hij zal ons meenemen in hoe immersieve technologieën organisaties efficiënter kunnen maken.
  • Paul van der Meer. Hij zal de principes van storytelling doornemen met behulp van VR-cases van Vertigo Games.
  • Dennis Kleyn van Planet X. Hij vertelt over het maken van de cross-over 3D-character animaties in de live-actiefilm Dragon Girl uit 2020.

Benieuwd naar onze andere sprekers? Bekijk ons ​​volledige programma op: https://realitycheckfestival.com.

Virtual reality beeld, hand op neus van draak

Portfoliochecks

Talent zoekt kansen. Tijdens het evenement organiseren we portfoliochecks voor studenten door bedrijven. Via een korte meeting wordt er feedback gegeven op het gemaakte werk tijdens de studie. Ook is er mogelijkheid tot het kennismaken voor mogelijke stages, afstudeeropdrachten of startersfunctie.

Wanneer – Waar – Hoe laat

Donderdag 2 juni 2022 – Ariënsplein Enschede
10:00 – 17:30 | Ariënsplein 1 Enschede | Engelstalig
Tickets via: https://realitycheckfestival.com