2.3 Creatieve marketingconcepten: Research & Development

  • Code

    L.27416

  • Studiebelastingsuren

    140

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    3

Je gaat in groepen werken aan de uitwerking van een grote campagne voor een externe opdrachtgever, inclusief alle middelen. Maar voordat je daaraan kunt beginnen, moet je je verdiepen in de opdrachtgever en het vraagstuk. Alleen op die manier kun je uiteindelijk tot een effectieve campagne komen. In de module Research & Development leer je hoe je gestructureerd tot een oplossing van een marketingcommunicatievraagstuk kunt komen. Waar moet je je allemaal in verdiepen en hoe kun je dat het beste aanpakken? Zo leer je om een goed onderbouwd concept te creëren waar je de opdrachtgever mee omver kan blazen. 

Competenties

  • CB - Kerntaak 4: onderzoek
  • CB - Kerntaak 6: professionele ontwikkeling

Leerdoelen

Je kunt research inzetten om onderbouwde development keuzes te maken

Je kunt via een weldoordacht developmenttraject een vraagstuk vertalen tot een (concept)mediaoplossing 

Je kunt marketing(principes) inzetten voor de ontwikkeling van mediaproducten, -diensten en -concepten 

Je kunt een mediaconcept ontwikkelen 

Je kunt totstandkoming en kwaliteit van een mediaconcept evalueren 

Je kunt de (financiële) haalbaarheid van de productie van mediamiddelen of de uitvoering van diensten evalueren/inschatten 

Je kunt principes van leidinggeven en/of management toepassen 
 

Werkvorm