2.4 Educatieve mediaconcepten: Research & Development

  • Code

    L.26383

  • Studiebelastingsuren

    140

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    4

Binnen Research & Development 2 (EMC) ontwikkel je in duo’s een educatieve publicatie, als onderdeel van een les in het PO, op basis van een van de concepten uit R&D1 (kwartiel 3). (Voor een helder onderscheid: de technische kant van deze ontwikkeling gebeurt bij het vak Tools (zie
de modulehandleiding), de inhoudelijke kant van deze ontwikkeling gebeurt hier.) Het concept met het onderliggende onderzoek zijn leidend voor de realisatie van de publicatie en les. Gedurende het proces zal je merken dat je nog bepaalde keuzes moet maken die niet voorzien waren in de conceptfase. In dat geval is er aanvullend onderzoek nodig. Ook zal je alle elementen die je ontwikkelt moeten testen bij je doelgroep. Dat kan gefaseerd, namelijk onderdeel voor onderdeel, of als geheel. Hoe je dit ook aanpakt, er is een testplan nodig om valide en betrouwbare resultaten te krijgen. 

Competenties

  • CB - Kerntaak 4: onderzoek
  • CB - Kerntaak 6: professionele ontwikkeling

Leerdoelen

Je kunt research inzetten om onderbouwde development keuzes te maken

Je kunt via een weldoordacht developmenttraject een vraagstuk vertalen tot een (concept)mediaoplossing 

Je kunt marketing(principes) inzetten voor de ontwikkeling van mediaproducten, -diensten en -concepten 

Je kunt een mediaconcept ontwikkelen 

Je kunt totstandkoming en kwaliteit van een mediaconcept evalueren 

Je kunt de (financiële) haalbaarheid van de productie van mediamiddelen of de uitvoering van diensten evalueren/inschatten 

Je kunt principes van leidinggeven en/of management toepassen 
 

Werkvorm