2.3 Ontwerpen van leermiddelen

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3

Bij het Educatief Advies creëer je een onderscheidend educatief concept op basis van een (echte) vraag van een (echte) opdrachtgever. Tevens inventariseer je of ontwikkeling en implementatie haalbaar zijn en hoe je de doelgroep bereikt. Dit alles resulteert aan het einde van het kwartiel in een educatief advies waarbij je aangeeft hoe de opdrachtgever op basis van het concept haar doelen kan bereiken. De educatieve conceptontwikkeling vindt plaats aan de hand van het ontwerpproces zoals dat wordt uitgelegd in Onderwijskundig ontwerpen van Hoobroeckx & Haak (zie onder). Dit jaar is de opdrachtgever het Nationaal Comité 4 & 5 mei.

Competenties

• CB - Kerntaak 1: conceptcreatie
  • CB - Kerntaak 6: professionele ontwikkeling

De student ontwikkelt een mediaconcept en evalueert de totstandkoming ervan.
De student onderbouwt de (financiële) haalbaarheid van de productie van mediamiddelen of de uitvoering van diensten.
De student zet marketing (principes en/of communicatiemiddelen in ten behoeve van mediaproducten, -diensten, -concepten.

Werkvorm