1.2 Project Media en Influencers

  • Code

    L.25829

  • Studiebelastingsuren

    84

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    2

Dit vak gaat over beïnvloeding. Steeds vaker gebruiken influencers hun bekendheid vanuit fashion of show om maatschappelijke thema’s op de kaart te zetten. ‘Eén post van Doutzen, Kylie en Ronaldo en de Amazone is nieuws’, kopte de NOS (2019) over de aandacht die deze sterren succesvol vroegen van politiek en publiek voor de verwoestende bosbranden in Brazilië vorig jaar. Of heel recent Famke Louise die schrok van de publieke kritiek op haar kritische Corona-filmpje en snel een campagne startte met ic-arts Gommers. Met dit vak, Media & Influencers, creëer je ook als ‘influencer’ betrokkenheid voor een maatschappelijk thema. 

Competenties

  • CB - Kerntaak 1: conceptcreatie
  • CB - Kerntaak 4: onderzoek
  • CB - Kerntaak F: Mediakennis

Leerdoelen

Je kunt een standpunt overtuigend overbrengen aan een specifieke doelgroep 

Je kunt mediawijs handelen 

Je kunt  in groepsverband professioneel communiceren. 

Werkvorm