- Code
L.26840
- Studiebelastingsuren
140
- Taal
nl-NL
- Kwartiel van uitvoering
1
Sommige ondernemers beginnen op goed geluk met hun webshop. Dat kan werken, maar de kans op succes is groter en realistischer met een gedegen online analyse en -marketingplan. In deze module ga je in tweetallen voor een echte bestaande opdrachtgever aan de slag. Je brengt het bedrijf en de markt in de kaart, de online doelgroepen en de klantreis (customer journey). Ook formuleer je de online marcomdoelstellingen en propositie voor deze opdrachtgever. Vervolgens stel je een meetplan op en breng je met Google analytics de online marketingfunnel in kaart. Daarna volgt het analyseren van de SEO- & SEA activiteiten om op basis daarvan concrete verbeterpunten te benoemen. Ook ga je kijken hoe de conversie van de webshop verhoogd kan worden. Daarbij duik je in de online vakgebieden: usability, user-experience (UX) en conversie-optimalisatie. Dit alles werk je uit in een online marketingplan (=werkstuk).
Competenties
- CB - Kerntaak 3: marketing
- CB - Kerntaak 1: conceptcreatie
- CB - Kerntaak 4: onderzoek
Leerdoelen
Je kunt een (onderbouwd) online marketingplan opstellen in de beroepspraktijk
Je kunt de inzet van marketingcommunicatiemiddelen evalueren met online analysetools
Je kunt een opdrachtgever adviseren hoe online marketingcommmunicatiemethoden in te zetten om het online vraagstuk op te lossen
Werkvorm
Code | Naam |
---|---|
HC | Hoorcollege |
WC | Werkcollege |
T.52258 | 2.1 Online Marketing |