2.1 Business for creatives

  • Code

    L.25693

  • Studiebelastingsuren

    140

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    1

Als afgestuurde Creative Business student moet je in staat zijn om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling en bijstelling van het marketingbeleid van een onderneming.
Daarvoor moet je als Creative Business student in staat zijn het brede scala van externe factoren zo in kaart te brengen dat deze gegevens gebruikt kunnen worden voor het nemen van beslissingen over de marketingactiviteiten.
In deze module worden kennis en inzicht vereist van de Creative Business Professional en een theoretische basis. De focus in de module ligt op ondernemen, netwerkeconomie, op bedrijfsvraagstukken en bedrijfsprocessen, op management, op commercieel verantwoorde oplossingen (kostenbewustzijn). 

Competenties

  • CB - Kerntaak 5: management en ondernemersschap
  • CB - Kerntaak 6: professionele ontwikkeling

Leerdoelen

Je kunt in het Engels presenteren en converseren volgens culturele conventies 

Je kunt in het Engels doel- en doelgroepgericht corresponderen volgens genre-eisen 

Je kunt Engelstalige vakliteratuur lezen en interpreteren 

Je kunt nieuwe en gangbare verdien- en businessmodellen herkennen en beargumenteerd inzetten 

Je kunt juridische aspecten van een onderneming herkennen en in context plaatsen 

Je kunt principes van ondernemerschap herkennen en de inzet ervan interpreteren 
 

Werkvorm