2.4 Educatieve mediaconcepten: Platform

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

4

In deze module analyseren jullie in tweetallen een organisatie die een fuctie vervuld gerelateerd aan educatieve platforms. Het kenmerk van een platform is dat het vraag en aanbod bij elkaar brengt. Een platform maakt zelf geen producten, maar brengt behoeftes bij elkaar. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Blackboard.
Je wordt uitgedaagd om te bepalen hoe goed een leermiddel te koppelen is aan de behoefte van de gebruiker, dan bepaal en beschrijf je in hoeverre een leermiddel “product/market-fit” is. In dit onderdeel zal een beroep worden gedaan op jouw marketing skills in een ecuductie omgeving. Marketing vindt plaats in wisselwerking met de interne en externe omgeving. Na het afronden van deze module kun jij een interne en externe omgeving analyseren en op basis hiervan een adviesrapport en implementatieplan produceren. Een analyse van de vraag en de vraagontwikkeling is hiervoor noodzakelijk en daarnaast is het gedrag van consumenten en organisaties (afnemers) van belang.

Competenties

• CB - Kerntaak 1: conceptcreatie
  • CB - Kerntaak 2: mediaproductie
  • CB - Kerntaak 3: marketing
  • CB - Kerntaak 5: management en ondernemersschap

Leerdoelen

*De student reflecteert op de (financiële) haalbaarheid van de productie van mediamiddelen of de uitvoering van diensten.

*De student zet marketing(principes) in ten behoeve van mediaproducten, -diensten, -concepten.

*De student verwerft inzicht in de principes van leidinggeven en/of management.

Werkvorm