CC4: Health Promotion

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3, 4

CC4 is een verbredende module. De student ontwikkelt beroepscompetenties in de context van de ontschottende gezondheids- en welzijnssector en de verschuiving van zorg en ziekte (risico-factoren) naar gezondheid en gedrag (beschermende factoren) middels het identificeren van talenten, ervaringen en hulpbronnen in de sociale en fysieke omgeving van individuen. Dit doet de student op basis van recente wetenschappelijke literatuur. Men overbrugt hiermee de kloof tussen theorie en praktijk, kenmerkend voor praktijkgericht onderzoek.

Competenties

• AMM.HCSW.C2 Professioneel werken
  • AMM.HCSW.C3 Regievoeren en professionaliseren
  • AMM.HCSW.C4 Innoveren en veranderen

Leerdoelen

Na het volgen van de module ‘Health Promotion’ is de student in staat om een onderbouwd interventieadvies te formuleren. Met dit advies kan men een relevant gezondheids- of welzijnsprobleem aanpakken.

Werkvorm

Code Naam