interview studenten van haaf.jpg
Organisatie

In gesprek met gedeputeerde Van Haaf over geschikte woonconcepten voor (bijna) afgestudeerden

Leestijd Minuten

In opdracht van gemeente Enschede, gemeente Deventer en de provincie Overijssel hebben twee studentgroepen vanuit stadsLAB én het Smart Solutions Semester onder leiding van het lectoraat Duurzame Leefomgeving onderzoek gedaan naar geschikte woonconcepten voor (bijna-)afgestudeerden.

De achtergrond van het onderzoek is het feit dat relatief heel veel studenten direct na hun studie vertrekken uit de regio. Door het in kaart brengen van hun specifieke woonwensen, is gekeken welke woonconcepten kunnen bijdragen aan het bieden van een geschikte woon- en werkomgeving. De resultaten zijn opvallend; zo opvallend dat twee van de studenten, Luc Borgman en Vincent Rozema, werden uitgenodigd voor een gesprek met gedeputeerde Monique van Haaf van de provincie Overijssel. Daar vertelden ze dat de woonwensen veel traditioneler zijn dan vaak gedacht. Op 15 februari werden beide onderzoeks- en ontwerprapporten tijdens het evenement de Woonkeuken Oost in de Buitensociëteit Deventer aan de opdrachtgevers aangeboden. De eindrapporten zijn beschikbaar op onze website.