Publicaties iSelf

Er wordt veel onderzoek gedaan naar de effecten van iSelf op het zelfsturend leren van leerlingen en hoe leraren dit in de klas bevorderen. Enkele rapportages van studies die al uitgevoerd zijn kun je hieronder lezen.

Afstudeerscripties van masterstudenten:

De Synergieschool in Roermond omarmde in 2019 de professionaliseringsaanpak van iSelf, hierin ondersteund door ons lectoraat. Een bewuste stap met inmiddels de eerste positieve opbrengsten. Het team van de Synergieschool is unaniem: "Zelfsturend leren is niet zelfsturend te leren. Je moet de leerlingen ervan bewust maken dat zij nieuwe dingen aanleren. iSelf instrueert en coacht onze leerkrachten in dit ontwikkelingsproces". Lees meer >>

In maart 2019 verscheen de zevende katern van de kennisbasis voor lerarenopleiders met een hoofdstuk waarin we iSelf beschrijven. In onze bijdrage gaan we in op de didactiek van iSelf, hoe iSelf concreet invulling krijgt in de lesvoorbereiding en -uitvoering en wat de opbrengsten hiervan zijn. Lees onze bijdrage >>

Lees hier hoe de leerkrachten van de Synergieschool zich met behulp van iSelf bewust worden van wat zij als leerkracht kunnen doen om zelfsturend leren aan te leren, waarom ze dat doen, wanneer precies en hoe ze dat doen.