Vier studenten drinken iets samen

Van mbo naar hbo: 100-dagen programma

De stap van het mbo naar het hbo is groot. Een nieuwe school, nieuwe klasgenoten én een nieuwe studie. Een goede start is daarom belangrijk. Om jou op weg te helpen met je studie bij Saxion, hebben wij het 100-dagen programma opgezet.

Het 100-dagen programma is kost niets en is afgestemd op jouw eigen behoefte aan gewenste ondersteuning. Centraal in het programma staan het (online) kennismaken met Saxion als onderwijsinstelling, binding, studievaardigheden en taal; dit zijn factoren die de kans op studiesucces vergroten. Je wordt gecoacht door een ouderejaars hbo-student.

Wanneer start het programma en is het iets voor mij?

Het 100-dagen programma start al begin juni. Dit is de periode dat jij je gaat voorbereiden op de overgang naar het hbo. Het programma loopt door tot in ieder geval eind december 2023, maar ondersteuning en begeleiding blijven ook daarna mogelijk. Je kunt deelnemen aan het programma als je:

• door de coronacrisis je mbo-diploma nog niet hebt behaald;
  • het Toptraject volgt;
  • een mhbo-route (doorstroomkeuzedeel hbo) hebt gevolgd;
  • doorstroomt vanuit het mbo en behoefte hebt aan extra ondersteuning en/of begeleiding in het hbo om de kans op studiesucces te vergroten.