Wim Boomkamp
Corporate

Wim Boomkamp kondigt vertrek aan

Leestijd Minuten

Collegevoorzitter Wim Boomkamp vertrekt per 1 januari 2018 als collegevoorzitter bij Saxion. Dat maakte hij vanmiddag bekend in een bericht aan de hogeschool.

Boomkamp is op het moment van vertrek tien jaar bestuursvoorzitter en in totaal 28 jaar werkzaam op de hogeschool. “Het is voor mij een natuurlijk moment om te vertrekken”, aldus de collegevoorzitter. “Het is een mooie periode geweest. De tijd is rijp.”

Het bericht komt voor de oplettende Saxionner niet helemaal als verrassing, aangezien Boomkamp dit jaar 65 wordt. Zelf wist hij ook al bij de benoeming van zijn derde termijn als collegevoorzitter dat hij de nieuwe periode van vier jaar niet vol zou maken. “Wanneer ik weg wilde gaan, wist ik toen nog niet precies, maar dat het zou gebeuren wel. In onze organisatie streven we na dat niet iedereen pas op de pensioensgerechtigde leeftijd stopt, om zo mobiliteit te bevorderen. Dan moet ik dat zelf natuurlijk ook doen.”

Opvolger

Reden voor de “wellicht wat vroege” bekendmaking is zodat de Raad van Toezicht en de organisatie de gelegenheid krijgen om op transparante wijze in opvolging te kunnen voorzien. Bij dit proces zal de collegevoorzitter zelf niet betrokken zijn. Boomkamp: “Maar de komende elf maanden liggen er nog prachtige plannen waar ik hard aan blijf werken.”

Boomkamp’s bijdrage

In het bericht waarin Boomkamp zijn vertrek aankondigt, richt hij zich ook op collega’s en studenten: “Met heel veel plezier en met de inzet en bijdrage van alle collega’s heb ik vorm mogen geven aan de strategische koers van Saxion, in het bijzonder de kwaliteit van ons onderwijs en onderzoek, alsmede aan de positie van de hogeschool in de maatschappelijke omgeving, zowel regionaal, nationaal als internationaal.”

Na Saxion

Dat Boomkamp weggaat bij Saxion betekent niet dat hij stopt met werken. “Integendeel. Ik wil graag maatschappelijk betrokken en actief blijven alhoewel ik het niet erg zou vinden om wat minder uren te gaan werken”, aldus de collegevoorzitter. “Dat hoeft echt niet te betekenen dat ik elders collegevoorzitter word natuurlijk, maar ik ga kijken wat de toekomst brengt.”