Serious Request Apeldoorn Glazen Restaurant Kick Off (Auke Pluim).jpg
Studentenleven

Glazen Restaurant bemand met Saxion-studenten

Leestijd Minuten

Vandaag, tijdens de kick-off sessie krijgen de eerstejaars te horen wat er van hen verwacht wordt. “Een aantal eerstejaars krijgen na de voorlichting ook een cursus voor een leidinggevende functie als ‘shift leader’. Zij hebben hiernaar gesolliciteerd, omdat zij graag wat extra verantwoordelijkheid wilden”, aldus Gerben Coelingh, docent en samen met Justin van Meerenburgh betrokken bij het Glazen Restaurant 2017. “Ook zijn wij natuurlijk super trots als opleiding dat onze studenten een belangrijke bijdrage zullen leveren aan dit unieke evenement.”

Mise en Place

De kick-off sessie vandaag wordt onder andere georganiseerd door Mise en Place. Twan Nijkrake, zelf ook Hotel Management student, loopt momenteel stage bij Mise en Place. De organisatie van het speciale restaurant valt onder zijn verantwoordelijkheid. “Het is supertof, maar wel echt heel hard werken om het allemaal mogelijk te maken.” De sessie van vandaag is voornamelijk bedoeld om studenten te enthousiasmeren. “Ik ben nu echt gemotiveerd om er iets moois van te maken!”, aldus Vera van Stegeren.

Studenten

Voor de eerstejaars is het een kans om samen te werken met gerenommeerde restaurants in Apeldoorn, ook zal tv chef Estee Strooker [Masterchef winnares en presentatrice voor 24Kitchen, red.] langskomen. Het is voor de eerstejaars verplicht om een shift mee te draaien in het Glazen Restaurant, maar student Laura van der Velden vindt: “Het is voor ons een meewerkevenement, maar ook als het niet verplicht was had ik het leuk gevonden om mee te doen.” Lysanne van Berkel, ook eerstejaars studente: “Je kon kiezen tussen bediening en keuken.”

Het Glazen Restaurant opent haar deuren van 16 tot 22 december 2017 in het Oranjepark in Apeldoorn.