Studentenkamers Ariensplein
Studentenleven

Huurcontract voor 110 studentenkamers ondertekend

Leestijd Minuten

Het huurcontract is getekend, Saxion huurt vanaf 15 augustus 110 studentenkamers in het voormalige ziekenhuiscomplex aan het Ariënsplein in Enschede. De oude verpleegkamers worden de komende maanden omgeturnd tot mooie studioappartementen.

De kamers die Saxion huurt zijn bestemd voor internationale Saxion-studenten. Bij elke zes kamers hoort een unit met keuken en sanitair. Deze studentenkamers vervangen de andere studentenkamers die Saxion op andere locaties in Enschede huurt. De huurovereenkomst is getekend door Toon Haverals, CEO van projectontwikkelaar LIFE en Anka Mulder, collegevoorzitter van Saxion. De huurovereenkomst duurt acht jaar.

Meer kamers

Naast de kamers die Saxion huurt voor internationals komen er nog 150 studentenkamers meer voor verhuur op de vrije markt. Deze kamers krijgen een toegang vanuit het centrale gedeelte van het complex met een ingang aan het Ariënsplein.

In het complex staan ook nog andere voorzieningen gepland, zoals sportvoorzieningen, fietsenmaker, kapper, biljart en een koffie hotspot.