Kleurpotloden
Organisatie

Column: Perspectief nemen in complexe maatschappelijke vraagstukken

Jory Tolkamp
Jory Tolkamp Leestijd Minuten

Enschede, een stad zonder gas. De kinderen uit groep 7 van de Lonnekerschool in Enschede zijn enthousiast. De energietransitie van de provincie Overijssel is volgens hen snel verwezenlijkt.

Maar, zo simpel als het lijkt is het niet. Want waar een stad zonder gas voor de één geweldig is, blijkt het voor de ander nadelig. In dit artikel wordt de focus gelegd op het verbinden van de verschillende perspectieven, ofwel het netwerk leren.

Lees het artikel Perspectief nemen in complexe maatschappelijke vraagstukken van Jory Tolkamp >>

Jory Tolkamp

Jory Tolkamp

Tolkamp is werkzaam als junior onderzoeker bij het lectoraat Vernieuwingsonderwijs van de Academie Pedagogiek en Onderwijs, Saxion. Binnen het lectoraat houdt zij zich bezig met de projecten Zelfsturend Leren en Samen werken aan Bèta Burgerschap. Haar rol ligt hier voornamelijk bij de communicatie met de praktijk, het ontwikkelen van materiaal en het ondersteunen van onderzoek. Het is volgens haar een fantastische baan waarin onderzoek en praktijk mooi samen komen.

Gerelateerde artikelen

Media Organisatie

Lectoraat Vernieuwend Onderwijs lanceert ‘Staat van het Vernieuwingsonderwijs’

23 april 2025
Symen van der Zee en Willeke Slingerland (fotografie: Thomas Busschers) Onderzoek

Saxion komt met module Moreel Kompas: ‘Wat je hier oefent, is natuurlijk een blauwdruk voor hoe je de samenleving ingaat’

05 maart 2024
Expeditie Dalton karakters Helen, Stan en Kweenie Organisatie

Expeditie Dalton: een nieuwe online leeromgeving