Impressie van de nieuwbouw in het Havenkwartier - Bron: Te Kiefte Architecten
Studentenleven

DUWO bouwt gasloze studentenwoningen in Deventer

Leestijd Minuten

Studentenhuisvester DUWO is gestart met de bouw van 139 duurzame, gasloze studentenwoningen in het Havenkwartier in Deventer. Dit ter voorbereiding op de energietransitie die stelt dat Nederland in 2050 CO2-arm moet zijn.

Het nieuwe complex bestaat uit 132 zelfstandige studio’s van 24m2, twee studettes van 19m2, vijf tweekamerappartementen van 40m2, een common room, een wasserette en een inpandige fietsenstalling. Allen worden voorzien van stroom middels zonnepanelen. De huurders koken op duurzame stroom en ook aan verwarming komt geen gas meer te pas. De woningen krijgen dan ook het energielabel A.

Wat kost dat?

De huurprijzen beginnen bij 300 euro per maand. Dit is inclusief servicekosten, tv en internet en minus de huurtoeslag. De woningen worden naar verwachting eind 2019 opgeleverd.