kimberly-farmer-287677-unsplash.jpg

Blockchain Technology and Applications

Leestijd Minuten

Dit boek biedt een overzicht van de nieuwste ontwikkelingen op Blockchain-technologie en de toepassingen ervan. Het internet heeft het al mogelijk gemaakt om informatie snel en goedkoop over te dragen, zonder tussenpersonen in te schakelen, terwijl Blockchain dezelfde voordelen biedt voor het overdragen van waarde. Het internet wordt gebruikt om woorden en afbeeldingen over te zetten, terwijl Blockchain wordt gebruikt voor transacties. Blockchain is in essentie een combinatie van twee elementen: een gedeeld en gedistribueerd grootboek met gesynchroniseerde gegevens verdeeld over meerdere sites, landen en / of instellingen en een cryptografie - een wiskundige methode om data te versleutelen en op veilige wijze vast te leggen.

Het boek

Deze technologie kan een enorme impact hebben op de waardeketen in onze samenleving. Deze impact omvat efficiĆ«ntie, transparantie, eigendom, waarde (overdracht), automatisering en dienstverlening. Om de wereld van blockchain te begrijpen, moeten we de innovatie van de Bitcoin-valuta in 2009 begrijpen, die op Blockchain-technologie is gebouwd. Bitcoin is een combinatie van vier individuele elementen: (1) cryptografie, (2) een peer-to-peer netwerk, (3) een open source protocol en (4) een gedeeld grootboek.

beok jan veuger

Wil je meer weten over het boek van Jan Veuger?

Kijk dan hier!