HOI 2019 maandag introductie Saxion

Introductieweek Deventer 2019

Leestijd Minuten

De nieuwe Saxion studenten maken op woensdag 28, donderdag 29 en vrijdag 30 augustus tijdens de hogeschoolintroductie “HOI” kennis met hun hogeschool en de stad Deventer. Circa 1000 studenten nemen deel aan een afwisselend introductieprogramma in Deventer. Ook vindt er op deze dagen een introductie voor eerstejaars Saxion studenten plaats in Enschede en Apeldoorn.

Op woensdag start het introductieprogramma en gaan studenten het dag- en nachtleven van Deventer ontdekken. Allereerst kunnen ze rondsnuffelen op de informatiemarkt om kennis te maken met diverse organisaties en ondernemingen. Daarnaast kunnen ze hun energie kwijt op de 13 meter hoge klimtoren of op de rodeostier die klaarstaan op het Saxionplein aan de Handelskade 75. ’s Middags leren de studenten alle hotspots van Deventer kennen door deel te nemen aan verschillende activiteiten, zoals een pubquiz, silent disco, karaoke, lasergamen en nog veel meer. Vervolgens worden de studenten officieel welkom geheten door Ineke van Oldeniel van het College van Bestuur van Saxion en Ron König, burgemeester van Deventer. Na een barbecue wordt deze eerste dag van de HOI afgesloten met een kroegentocht in de stad.

Dag twee: HOI sport- en spelfestijn

De tweede start met een lunch op het plein van Saxion. Daarna veranderen de Brink en het Boreel in een waar Sport- en Spelfestijn. De studenten kunnen dan losgaan op meer dan 12 waanzinnige opblaasbanen, waaronder een 50 meter lange stormbaan en een buikschuifbaan voor de verkoeling. Niet alleen leuk voor de Saxion studenten zelf, maar het levert ook elk jaar weer een mooie show op voor anderen die zich die middag in het centrum van Deventer bevinden. ’s Avonds kunnen de studenten gaan genieten tijdens het Kick-Off concert met onder andere Donnie, Snelle en Merol. Als afsluiting vindt er een HOI afterparty plaats in diverse kroegen waaronder De Tijd en De Heeren in Deventer.

Voor de studenten die er geen genoeg van kunnen krijgen, wordt er op vrijdagmiddag een vrijblijvend programma aangeboden bij Fooddock in het Havenkwartier. Hier kunnen de eerstejaars, maar ook de begeleiders en vrijwilligers, nagenieten van de HOI en deze introductiedagen met zijn allen gezellig afsluiten.

Introductie opleidingen

Op maandag 26 en dinsdag 27 augustus hebben de diverse opleidingen een opleiding-specifiek programma georganiseerd voor de nieuwe studenten. Tijdens deze dagen kunnen studenten zich nog voor de HOI inschrijven.

Na deze introductieweek hebben nieuwe studenten het weekend om bij te komen van alle inspanningen, want op maandag 2 september beginnen de eerste colleges. Vervolgens vindt op 5 september de officiële opening van het nieuwe hogeschooljaar 2019-2020 plaats.