HOI 2019 maandag introductie Saxion
Persbericht

Introductieweek Enschede 2019

Leestijd Minuten

De nieuwe Saxion studenten maken op woensdag 28 en donderdag 29 augustus tijdens de hogeschoolintroductie “HOI” kennis met hun hogeschool en de stad Enschede. Circa 2000 studenten nemen deel aan een afwisselend introductieprogramma in Enschede. Ook vindt er op deze dagen een introductie voor eerstejaars Saxion studenten plaats in Deventer en Apeldoorn.

Aanstaande woensdag start het programma met diverse activiteiten gevolgd door een lunch op het Saxionplein aan de M.H. Tromplaan. Hierbij heten Anka Mulder, voorzitter College van Bestuur en Eelco Eerenberg, wethouder gemeente Enschede, de eerstejaars welkom. ‘s Middags gaan de studenten naar het Volkspark voor het Saxion Summer Festival, waar een uitgebreide kennismaking op het programma staat met studie-, student- en sportverenigingen. Ook de inwoners van Enschede zijn van harte welkom bij dit Summer Festival dat het HOI bestuur van Saxion heeft georganiseerd.

Introductieconcert op de Oude Markt

De avond staat in het teken van het traditionele Introductieconcert op de Oude Markt met aanspre-kende artiesten. Zo zal Dio vanaf 20.45 uur het publiek op de Oude Markt laten meezingen met zijn hits als ‘Tijdmachine’, ‘Dom, Lomp & Famous’ en ‘Stuk’. Hij heeft met zijn jarenlange ervaring op diverse grote poppodia een enorme reputatie opgebouwd. Vanaf 21.45 uur betreedt Gers Pardoel, samen met zijn 5-koppige band, het podium betreden. Zowel Nederland als België zijn begin 2009 achterop de “Bagagedrager” van hem gesprongen en zijn sindsdien veroverd door deze populaire Nederlandstalige rapper. The Euros zullen deze avond afsluiten met een feestje. Naast een zondvloed aan hits zorgt dit powertrio met hun briljante interactie en knallende show voor een passende afsluiting van deze avond.

Aandacht voor internationale studenten

Op donderdag begint de dag met het “vroege vogelprogramma”, gevolgd door een lunch2go. Speciale aandacht gaat dit jaar uit naar de internationale studenten die een uitgebreid programma rond Saxion en de stad Enschede krijgen voorgeschoteld. Ook in het HOI Bestuur is een plek ingeruimd voor internationale studenten. ’s Middags vinden er activiteiten op diverse locaties in de stad plaats. Aansluitend BBQ’en de studenten op het Saxion plein. Het grote eindfeest vindt plaats in De Jaargetijden in het Volkspark. Uiteraard  worden beide dagen afgesloten met diverse afterparties bij de sociëteiten De Generaal, Tabula Rasa en bij Aspen Valley.

Introductie opleidingen

Op maandag 26 en dinsdag 27 augustus hebben de diverse opleidingen een opleiding-specifiek programma georganiseerd voor de nieuwe studenten. Tijdens deze dagen kunnen studenten zich nog voor de HOI inschrijven. Na deze introductieweek hebben nieuwe studenten het weekend om bij te komen van alle inspanningen, want op maandag 2 september beginnen de eerste colleges. Vervolgens vindt op 5 september de officiële opening van het nieuwe hogeschooljaar 2019-2020 plaats.