Dalton Onderzoeksgroep

De Dalton Onderzoeksgroep (DOG) is een op kennis gerichte platform waarin daltonprofessionals van en met elkaar leren en met elkaar reflecteren hoe onderzoek het daltononderwijs kan verbeteren.

De Dalton Onderzoeksgroep (DOG) treedt op als de verbindende schakel tussen onderzoek, de praktijk van het daltononderwijs en leraren. De doelstelling van DOG is tweeledig:

  • Daltonprofessionals informeren over onderzoek naar daltononderwijs
  • Aanscherpen van de onderwijsvisie en het verbeteren van de daltononderwijspraktijk

Het informeren bereiken we door regelmatig gezamenlijk inhoudelijke bijdragen (blogs/artikelen) te publiceren op de website van de Nederlandse Dalton Vereniging en in DaltonVisie. Het aanscherpen en verbeteren doen we door zelf samen onderzoek op te zetten en uit te voeren. 

Heb je interesse? Meld je dan aan bij Vera Otten.

Nieuws:
19-12-2018 Dalton Onderzoeksgroep bespreekt daltononderzoek >>

Downloads:
Onderzoek excellente Daltonscholen, door Vera Otten en Patrick Sins - onderzoekers lectoraat Vernieuwingsonderwijs
Onderzoek naar letters, door Dolf Janson - onderwijsadviseur JansonAdvies
Onderzoek naar toegepaste leerstrategieën, door Bart Smeets - docent Erasmus College Zoetermeer.  
De retoricaleerling en burgerschapsvorming, door Arne Peypers - docent geschiedenis Haarlemmermeer Lyceum, Hoofddorp
De kwaliteit van daltonidentiteit verbeteren, door Karel Hermans - Afdelingsleider Almeerse Scholengroep Helen Parkhurst.