Onderwijs & Opleiden5.jpg
Deeltijd

Dalton NDV certificaat coördinator blok 1

Je bent enthousiast over dalton. Wie weet is dan de volgende stap om jouw team te begeleiden ten aanzien van de daltonontwikkeling. Deze cursus geeft je de kans je kennis en vaardigheden te verdiepen. Je krijgt alle handvatten om een functie op het niveau van coördinator te vervullen. Zo kan jij dalton op de kaart zetten binnen jouw school of kindcentrum.

Meld je nu aan

Selecteer je startdatum en plaats naar keuze en kies 'aanmelden'.

• Type

Cursus

• Start

20 november 2024

• Vakgebied

Onderwijs & Opleiden

• Duur

8 maanden

• Prijs

€ 1.050,00

• Plaats

Deventer

• Lesdagen

Woensdag 9.00-15.00 uur

Wat kun je straks?

Na het volgen van de cursus Daltoncoördinator kun jij straks:

• Dalton coördineren
  • De daltonvisie van jouw school/kindcentrum aanscherpen
  • Jouw team ten aanzien van dalton begeleiden
  • Een daltonvisitatie van je eigen school/kindcentrum voorbereiden
  • Samen met andere daltoncoördinatoren een daltonvisitatie op een school/kindcentrum uitvoeren

Dalton cursus voor leerkracht of pedagogisch medewerker

Beschik jij als leerkracht of pedagogisch medewerker al over een daltoncertificaat? Deze cursus geeft je de kans je kennis en vaardigheden te verdiepen. Je krijgt alle handvatten om een functie op het niveau van coördinator te vervullen. Zo kan jij dalton op de kaart zetten binnen jouw school of kindcentrum.

Ben je werkzaam op een daltonkindcentrum en van plan de cursus samen met de collega te volgen? Bijvoorbeeld als coördinator opvang samen met de coördinator onderwijs? Dan gaan jullie tijdens de cursus samen aan de slag met opdrachten gericht op jullie kindcentrum.

Inhoud

De cursus wordt, conform de eisen van de NDV, verdeeld over twee blokken in twee opeenvolgende schooljaren.

BLOK 1

In het eerste blok ligt de focus vooral op het ontwikkelen van de benodigde competenties en de meer inhoudelijke kant van dalton; het beschrijven en analyseren van daltonontwikkellijnen, de dalton ‘way of life’, het verkennen van nieuwe concepten en de effectiviteit van dalton. Het blok wordt afgesloten met een portfolio en een presentatie.

Programma

Beide blokken bestaan naast literatuurstudie en zelfstandig werken aan taken/portfolio uit 4 studiedagen en 3 intervisiebijeenkomsten. Gedurende blok 1 wordt de inhoud van de intervisiebijeenkomsten door de cursisten zelf bepaald. Gedurende blok 2 worden de intervisiebijeenkomsten gebruikt om elkaars scholen/kindcentra te visiteren.

Afronding

Je ontvangt een testimonium.

Lesdagen en locaties

Locatie: Saxion Deventer

De bijeenkomsten zijn op woensdag van 9.00-15.00 uur op de volgende data:

Blok 1:

20-11-2024
22-01-2025
16-04-2025
11-06-2025

Bij voldoende aanmeldingen uit 1 regio kan de cursus ook regionaal worden aangeboden.

Prijs € 1.050,- per blok.
Hierbij gaan we uit van minimaal 12 deelnemers.

Wil je gebruik maken van termijnbetaling?

Termijnbetaling is over het algemeen mogelijk indien het cursusbedrag hoger is dan € 1.000. Hieraan zijn € 24 administratiekosten verbonden. Nadat je aanmelding is goedgekeurd ontvang je van ons een factuur met het verzoek om je cursusbedrag te betalen. Je kunt op dat moment zelf aangeven of je in termijnen wilt betalen of dat je het gehele bedrag in één keer betaalt.

Toelating en aanmelden

Toelating

Je wordt toegelaten wanneer je beschikt over een regulier daltoncertificaat en wanneer je werkzaam bent in het daltononderwijs of in een dalton kindcentrum waarbij je de taak hebt om dalton te coördineren.

Aanmelden

Aanmelden doe je via de knop Aanmelden op deze pagina. Na aanmelding ontvang je bericht over de verdere procedure, plaatsing en wijze van betalen.

Voor inhoudelijke informatie kun je contact opnemen met:
Jobke Rozema, daltonopleider
M: 06 16027188
E: j.j.rozema@saxion.nl

Voor algemene informatie kun je contact opnemen met:
Anne-Marie de Krosse, projectcoördinatie Transfer
T: 06 82749907