Studentenleven

Saxion-studenten pakken goud en zilver op WK baanwielrennen

Tijdens het WK baanwielrennen in Apeldoorn heeft het Nederlandse sprintteam met Matthijs Büchli het goud weten te pakken. Bij de dames teamsprint pakte Hetty van de Wouw zilver.

Matthijs Büchli, student van de Saxion Topsport Academy, won eerder al zilver bij de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Hier werd hij in 2016 bij Saxion voor gehuldigd. In een interview gaf hij destijds al aan op weg naar de Spelen van Tokyo in 2020 nog wel een wereldtitel mee te willen pakken: “Mijn uiteindelijke doel is natuurlijk om ook tijdens de Olympische Spelen in Tokyo een medaille te pakken, maar ik ga dit keer ook meer genieten van datgene wat er in de tussentijd gebeurd. En als het even kan zou ik voor de Spelen ook nog wel een keer wereldkampioen willen worden”.

Hetty van de Wouw, ook student aan de Saxion Topsport Academy, verraste tijdens het WK baanwielrennen door met haar team net achter Duitsland tweede te worden bij de teamsprint.