Devi Wolthuizen
Corporate

I am Devi Wolthuizen, I am Saxion

I am Saxion is een serie portretten, waarin Saxion studenten en medewerkers in beeld brengt en hen spontaan laat vertellen over wat zij op dat moment aan het doen zijn. Vandaag een portret van Devi Wolthuizen.

“Ik ben docent bij de opleiding Werktuigbouwkunde en onderzoeker bij het lectoraat Lichtgewicht Construeren. Als docent verzorg ik dit kwartiel voor twee eerstejaarsklassen het vak Stromingsleer. Naast lesgeven gaat er tijd zitten in voorbereiden, opdrachten nakijken en ontwikkeling onderwijsprogramma. We gaan werken met een andere manier van lesgeven, waarbij we verwachten dat de studenten meer zelfstandig de stof tot zich nemen. Daardoor is er in de les meer tijd voor het oplossen van vraagstukken en individuele vragen. Studenten maken voorafgaand aan de les een toets en als dat goed gaat kunnen ze deelnemen aan de les. Ik heb hierdoor ook meer inzicht in wat zij al begrijpen en wat niet.”