Marlou en haar adjudanten
Studentenleven

‘Ik ben nog helemaal niet zo lang bezig met carnaval’

Carnavalsvereniging de Angorageiten heeft een kersverse carnavalskoningin. Marlou Essink, studente Social Work, mag er samen met haar twee adjudanten voor zorgen dat het dit jaar een groot feest wordt bij de vereniging.

Ze vierde al jaren fanatiek carnaval in verschillende dorpen in de buurt van haar woonplaats Hengelo, maar tot voor kort deed Marlou verder weinig met het verkleedfestijn. “Ik ben zelf geen lid van de vereniging. Ongeveer twee maanden voor aantreden werd ik benaderd door een vriendin. Zij zat in de keuzecommissie en vroeg of ik koningin wilde worden. Ik heb gelijk ja gezegd. Ik mocht mijn eigen adjudanten kiezen, dat werden twee goede vriendinnen van mij: Maran en Kyra. Vervolgens zijn we ons gaan voorbereiden op het aantreden en trok de vereniging alles uit de kast om er een grootse happening van te maken.”

Groot feest

Vooral het sociale aspect spreekt Marlou aan. “Wat ik zo leuk vind aan carnaval, is dat je lekker gek kunt doen met allemaal gezellige mensen om je heen. Samen met mijn adjudanten wil ik er een geweldig jaar van maken vol hoogtepunten. Het aantreden was daar al een van. Ik kan dan ook niet wachten op het carnavalsweekend!”